2010. július 1., csütörtök

Az első hét vége

Itteni tartózkodásom első hetének végéhez érkeztem. Ha belegondolok, egy héttel ezelőtt vettem át nem sokkal korábban a kulcsokat és a nekem vett kaját a főnökömtől. Azóta valami hihetetlenül gyorsan sikerült beleszokni az itteni életbe. Az ember járkál a busszal ide-oda, de legfőképp munkába, elmegy az itteni ismerőseivel/lakótársaival futni vagy sétálni vagy frizbizni vagy még mittudomén mit csináltunk az elmúlt egy hétben. Egyszóval kifejezetten jól érzem magam idekinn. Persze azért érzi az ember a hazai pálya előnyeit is. Jó egy más, sokkal tapasztaltabb szemszögből tekinteni a világot mint az itteniek. Sokat beszélgettünk is itthon és kénytelen voltam rádöbbeni, hogy az itteni embereknek bizonyos dolgokról fogalmuk sincs, ami nekünk magyaroknak természetes. Na de mindegy is, nem ilyenmeket akarok írni most.

Úgy néz ki, hogy lassan beindul az igazi munka is, végre tudunk majd fejleszteni a társammal.
Jelentem mai nap elkészítettem az életem első ArcGIS térképszerverét. Kifejezetten jó érzés volt, különösen azért mert az ezt alkotó adatokhoz, valami iszonyat nehéz a hozzáférés, még a vállalaton belül is. Mondjuk akikkel nyári munkásokkal beszéltem, azok is mind erre panaszkodnak.
Mai nap felkerekedtünk hárman:Daniel, Vilde és én, és elmentünk röplabdázni. Persze nem a házunktól kb. két perc sétára levő Vaagenhez, hanem ki a búbánatba a Mostvatnethez.
Mondjuk szerintem ez jó választás volt, mert kifejezetten király volt a tó melletti strandröplabdázás. Visszafele Vilde fogta magát és elsprintelt haza, mert a fejébe vette, hogy neki hajat kell mosnia. Hát ezt biztosan ő tudja. Mi meg szépen, a figurát lassúra véve sétáltunk haza Daniellel, kb. az út közben szóba jöhető összes dolognál megállva, ahol lehetett valami ökörséget csinálni. Ezekből pár fotót kicsit lejjebb majd látni is lehet.

Miután hazaértünk, egy rövid zuhany után lementünk a kikötőbe, mivel írták, hogy lesz egy vállalati szervezésű "buli". Tulajdonképpen ez a fiatal munkaerő szocializálódását szolgálja, és ezt most kiterjesztették a nyári ösztöndíjasokra is. Hát mit ne mondjak jó sok emberrel sikerült megismerkedni. Azt meg már nem is mondom, hogy holnapra a kedves lakótársnőm, ide a lakásunkba invitálta a tömeg egy részét. Nem lesz rossz holnap sem, annyi biztos.
Holnap valószínűleg floorballozni is lesz lehetőségem munka után.
Na, de a többit majd akkor holnap...vagy holnapután írom meg. Addig is mindenkinek kívánaok kevesebb szúnyogot odahaza.

u.i.: Fáradt vagyok, a képek meg a Kristófnak szánt motoros cikk később fognak érkezni egy kicsivel.

2 megjegyzés:

  1. nah, kiváncsi lennék, hogy miről nincs fogalmuk a norvégoknak, ami nekünk természetes!!! amúgy jó bulizást!! IHB!! :D

    VálaszTörlés
  2. Mikor jönnek a képek? Mármint a kintiek?

    VálaszTörlés