2010. június 26., szombat

Képek a napsütéses szombati napról

Gamle Stavanger I.



Gamle Stavanger II.


Gamle Stavanger III.


Gamle Stavanger IV.


Itt ilyen is van, hogy konzervmúzeum.


Kikötő I.


Kikötő II.


Mosvatnet Breitavatnet


Főtér I.


Főtér II.


Amint a képekből is látható nem nagyon unatkozom a mai nap.
Rögtön egy kis sétával kezdtem a város legrégebbi részébe, Ó-Stavangerbe (Gamle Stavanger), ami Európa egyik legrégebbi, ha nem a legrégebbi fennmaradt fából készült óvárosa.
Hihetetlen hangulata van, főleg ebben a gyönyörű időben.
Ezek után lementem az olajmúzeum felé, ahol beültem egy kicsit napozni az ottani játszótér egyik kagylójába. Onnan átcsavarogtam a bevásárlónegyeden egészen a templomig, ami már megvan legalább 800 éves. (majd még írok róla)
Itt a templomnál "epervásár" volt; rengeteg autó csomagtartójáról árulták, nagyon szép darabok votlak. Hogyha nem vertem volna el ma reggel is a boltban egy jó adag pénzt, biztosan vettem is volna.
Innen fogtam magam és átmentem a belvárosi tóhoz, amit Mostvatnet-nek Breitavatnet-nek hívnak. Itt modell vitorláshajókkal reklámozták a Lufthansát (érdekes párhuzam) és egy hihetetlenül vicces vitorlás esősapkát is a kezembe nyomtak.
Most megírom ezt, aztán megyek tovább valamelyik busszal remélhetőleg valamelyik tengerparti részre. Addig is viszlát és kergessétek el az esőt otthonról is.


6 megjegyzés:

  1. Már alig várom, hogy ott legyek én is:)))
    és ugrálhassunk megint a játszótéren:D

    VálaszTörlés
  2. mint egy igazi DEBIL! szép sapka Tomika!:) amúgy nagyon szép helynek tűnik ez a Stavanger, majd Street View-val körbe nézek (jobb híján)...

    VálaszTörlés
  3. Rita, ha ott leszel, te is kérj egy ilyen sapkát, és a játszótéren kérjetek meg vkit, h fotózzon le titeket! képkeretbe illő jelenet lenne!!!:D

    VálaszTörlés
  4. A lebegő esőtől biztos megvéd ez a sapka

    VálaszTörlés
  5. juhúúú. ittvagy :)
    ha lesz 1-nél több szabadnapom zsinórban, akkor van rá esély, hogy eljutok hozzád :D
    Bármi gond van, szólj, próbálunk segíteni!

    90401813
    az itteni telefonszámom
    Érezd jól magad! pááá :)

    VálaszTörlés
  6. Csillu mindenképp gyere, mert nagyon ütős egy hely. Mondjuk 15.-e után érdemes mert akkor már nekem is lesz egy kis anyagi mozgásterem. Addig hét szűk esztendő van.
    A számodat felírtam, köszi. :)

    VálaszTörlés